Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Parkour Bas
Det finns en basgrupp i föreningen sedan hösten 2020.

Fram tills våren 2020 tränade en basgrupp tillsammans med de yngre nivå-1 traceurerna i Bjärehovs Gymnastiksal: Bas (från 8 år) & Nivå 1, lördagar 9:00-10:15 (från hösten 2020 blir denna en nivå 1-grupp).

Basgruppen tränar med yngre nivå-1 traceurerna i Bjärehovs Gymnastiksal: Bas (födda tidigast 2013) & Nivå 1, söndagar 15:30-16:45

Bas: Startgrupp för dem som har fyllt minst 6 år (söndagsgruppen födda tidigast 2013) och dem som inte behärskar målen för Bas

Just nu behöver vi starta upp en ny basgrupp för de minsta! Hör av dig till sektionsansvarig om du är intresserad av att bli ledare!

Förkunskaper: Inga

Mål: Behärska roll, speed, dash, lazy, stride, press. Kan grunderna för parkourträning: samarbete, balans, koordination, smidighet, fokus och disciplin
Parkour Nivå 1
Det finns tre Nivå 1 grupper.

Nivå 1 lördagar, 9:00-10:15 i Bjärehovs Gymnastiksal. Denna grupp tar in nya barn efter möjlighet och överenskommelse med huvudledaren. Hör med sektionsansvarig om det finns plats!

Nivå 1 söndagar (tränar tillsammans med bas), 15:30-16:45 i Bjärehovs Gymnastiksal

Nivå 1 lördagar,  08:30-10:00 (udda veckor) och 10:00-12:00 (jämna) i Bjärehovshallen som tränar idag tillsammans med nivå 2. Denna grupp tar in barn efter möjlighet och överenskommelse med huvudledaren. Hör med sektionsansvarig om det finns plats.

Förkunskaper: Målen för Baskurs samt efter överenskommelse med ledare (fyllt minst 8 år).

Mål: Catwalk, tic tac, drop, precision, diveroll, underbar, kong, turn vault, cat leap, wallrun, hjulning, rondat, handstående.
Parkour Nivå 2
Nivå 2 tränar på lördagar i Bjärehovshallen 08:30-10:00 (udda veckor) och 10:00-12:00 (jämna veckor) tillsammans med en Nivå 1 grupp. Denna grupp tar in barn efter möjlighet och överenskommelse med huvudledaren. Hör med sektionsansvarig om det finns plats.

Förkunskaper: Målen för Nivå 1 samt efter överenskommelse med ledare (minst 10 år).

Mål: Backflip, handvolt, palmspin, sideflip, frontflip, dubbelkong, reverse vault, kong press, webster, gainer. Kunna lära ut övningar.
 
Länkar